Previsiblement la ciutat de Barcelona entrarà a la fase 2 de la desescalada del confinament aquest dilluns 8 de juny. Segons les instruccions del Departament d’Educació això obre la possibilitat a la tornada a l’escola en supòsits molt especials durant els dies que resten d’aquest curs i sota estrictes mesures d’higiene.
Es donen dues premises:
- El curs acaba de forma telemàtica.
- Només es faran a l’escola algunes activitats essencials que no es poden fer telemàticament.
Tots i això, volem comentar les següents dels següents apartats:
Alumnat d’Educació Infantil
L’alumnat de P3, P4 i P5 podrà tornar amb les següents condicions:
- Entre el 8 i el 19 de juny i en horari de 9:00 a 13:00.
- S’ha de lliurar la declaració responsable aquí enllaçada degudament omplerta i signada.
- S’ha de lliurar amb documents d’empresa conforme les persones que tenen a càrrec el/la nen/a no poden fer teletreball de 9:00 a 13:00.
- Estar al dia del calendari de vacunes.
- L’alumnat s’ha de deixar i recollir a l’entrada de l’escola i no se’l pot acompanyar a l’interior. En cas d’haver-hi molta demanda d’aquest servei l’escola organitzarà horaris d’entrada i sortida per evitar aglomeracions.
- A l’arribada a l’escola es prendrà la temperatura i es rentarà les mans.
- Cada alumne ha de dur el seu propi material escolar i d’higiene: bloc de paper, 12 llapis de diferents colors, una joguina, 100 ml mínim de gel desinfectant per les mans i cantimplora d’aigua.
- L’alumnat ha dur l’esmorzar en embolcalls i contenidors que puguin obrir sense l’ajuda d’un adult.
- El personal amb el que l’escola compta per organitzar aquest servei són els docents d’educació infantil i primària que no hagin d’atendre funcions de tutoria. Aquests podran comptar amb el suport del personal de suport educatiu.
Les famílies interessades en aquest servei heu d’omplir el formulari enviat per correu electrònic abans del 5 de juny a les 18:00 per tal de poder fer la previsió de personal.
Alumnat de 6è d’Educació Primària
L’alumnat de 6è d’Educació Primària pot venir a fer una sessió presencial de tutoria en grups de 7-8 alumnes. Les famílies i l’alumnat rebran un correu indicant els dies i les hores.
Calendari:
- Dimarts 16 de juny: 6à A
- Dimecres 17 de juny: 6è B
- Dijous 18 de juny: 6è C
Condicions:
- L’alumne/a entrarà sol a l’escola.
- A l’entrada a l’escola cal rentar-se les mans.
- L’alumne/a ha de dur mascareta.
- Caldrà que lliuri la declaració responsable aquí enllaçada.
- Aquell dia aprofiteu per tornar els llibres de la biblioteca i els llibres compartits de la classe.
Atenció a l’alumnat i les famílies de 4t d’ESO, 2n de Batxillerat i 2n de Cicles formatius
L’alumnat dels nivells terminals de Secundària (4t d’ESO, 2n de Batxillerat i 2n de Cicles formatius de grau mitjà i superior) i les seves famílies podran demanar atenció personalitzada presencial a l’escola. L’escola habilitarà aquesta atenció presencial només en els casos que no es pugui realitzar de forma telemàtica.
Atenció personalitzada a l’alumnat i famílies de cursos en els que no s’acabi l’etapa
En els casos de l’alumnat i les famílies d’Educació Infantil i els cursos no terminals d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Cicles formatius l’atenció personalitzada es farà mitjançant videoconferències o correu electrònic.
En el cas específic dels nivells d’Educació Infantil i Primària les famílies podran sol·licitar una reunió de 15 minuts per comentar els resultats de l’avaluació continuada. Aquestes reunions s’informaran per correu electrònic.
Recollida de pertinences de l’alumnat d’Infantil i Primària que s’hagin quedat a l’escola
Per l’alumnat d’Infantil-Primària que tingui pertinences a l’escola i que podeu necessitar, les famílies podeu venir a recollir-les. Heu de respondre el formulari enviat per correu electrònic on us demanarem les dades del vostre fill o la vostra filla, el grup i nivell i allò que vindreu a recollir. Al cap d’uns dies us enviarem un correu amb la proposta de dia i hora per venir a l’escola.
Tingueu present que tot el material es quedarà recollit a les instal·lacions de l’escola i que al setembre ho podreu recuperar. Per tant, vingueu només a buscar aquelles coses que realment siguin necessàries.
Retorn de llibres compartits d’ESO, Batxillerat i Cicles formatius i recollida de material de l’escola de l’alumnat d’aquestes etapes
A partir del dia 8 de juny comença el període de retorn dels llibres compartits de Secundària. Rebreu un correu específicament per concretar-vos la franja horària. Aquell dia es podrà recollir el material que hagi pogut quedar a les guixetes o a les aules.
Retorn dels equips informàtics cedits durant el període de confinament
Les famílies de l’alumnat d’Infantil-Primària retornaran els equips el dijous 25 de juny a l’edifici de Secundària.
Les famílies de l’alumnat de Secundària retornaran l’ordinador amb el retorn dels llibres compartits. Si es necessita l’ordinador per completar el curs llavors es pot retornar el dia 22 de juny.
El lloc de retorn dels ordinadors és el mateix on el vàreu recollir (Torre Damians 6).
Retorn dels préstecs de la biblioteca
Entre el 10 de juny i el 13 de juliol de 9:00 a 13:00 podeu retornar en una caixa que hi haurà a l’entrada de l’edifici de Secundària (Torre d’en Damians 6) els llibres que tingueu en préstec de la biblioteca, tant d’Infantil-Primària com de Secundària.
Devolució dels llibres compartits de Primària
Si teniu llibres de la classe us preguem que els guardeu fins la tornada a l’escola al setembre del curs 2020-2021.
Documentació acadèmica
Tota la documentació acadèmica serà tramesa de forma telemàtica a excepció d’aquells certificats i títols que només tenen validesa en suport paper. Per a aquests casos, serà l’escola qui convoqui les famílies i/o l’alumnat per a la realització dels tràmits.